Wednesday 7 March 2012

MENCARI CINTA

Saya salah seorang hamba Allah yang tercipta di muka bumi ini. Saya bukan siapa-siapa, i'm nobody. But i want to be somebody in front of HIM. Saya ingin jadi seseorang yang sentiasa dalam jagaan Dia, seseorang yang sentiasa dicintai olehNya.




Tapi saya sedar, diri masih jauh lagi untuk layak dicintai Dia. Teringin untuk terus berubah. Berubah ke arah yang lagi baik, berubah ke arah yang jelas diredhai Allah.


Kadang-kadang melihat mereka yang jauh lagi baik, terasa kerdilnya diri. Subhanallah, qudwah mereka mampu membuatkan saya tertunduk malu. Dari tutur bicaranya, dari segi perlakuannya, pemakaiannya, dengan akhlaknya, jelas menggambarkan akhlak islamiah. Dan saya? Masih di situ. "Sampai bila harus aku berada di takuk lama?"
"Sampai bila aku dengan perangai lama yang bukan-bukan?"
"Sampai bila?!"
Bukannya diri tahu bilakah tiba saatnya. Dan andai diri pergi dalam keadaan di tahap masih biasa-biasa, alangkah ruginya.

YA ALLAH
PimpinLah aQu ke JaLan Mu..
Salam Ukhuwah

No comments:

Post a Comment